FELSŐBB ÉN

2022.04.09 08:50

KÉRDÉS: Hogyan értelmezzük az Új Tudás-Ismeret fényében az ember „felsőbb Én” -jeként használt definicíót? Esetleg az ember „felsőbb Én” -je alatt az Irányítóját (Égi Tanítóját) kell értenünk? Számos szerző különböztet meg „felsőbb Ént” és „alsóbb Ént”.

VÁLASZ: Az ember „felsőbb Énje” - ez ő saját maga. Nem kell összetéveszteni az embert az Égi Tanítójával, aki lecserélődik az egyik inkarnációtól a másik inkarnációig, viszont az ember „emberi Én” -je megmarad. Az ember mindig önmaga marad. Az emberek agyában nagyon sok kuszaság található.

A szerzők sajátos definicióval nevesítették a tanítványokat, és azok Égi Tanítóit/ Irányítóit és mindezt csak azért, mert az emberiség még nem rendelkezett megfelelő és pontos terminológiával.

Viszont sohasem nevezhetjük az Égi Tanítót / Irányítót az ember „felsőbb Én”-jének”. Ez két különböző egyéniség és mindketten a saját egyéni Szintjükön - a saját minőségeikben /tulajdonságaikban fejlődnek. Az emberek számos reinkarnációja folyamán az Égi Tanítók /Irányítók változnak, ezért sem lehetnek az ember „felsőbb Én”-je. A szerzők az ember materiális testét nevezhették „alacsony Én” -nek a lelkét pedig, az ember „felsőbb Én” -jeként értelmezték, hiszen a lélek magasabb Szintű energiákból épül fel.

Forrás:  Szeklitova Larisza, Sztrelnikova Ludmila